Jäntti Aleksi

Kotipaikka: Tampere

Syntymävuosi: 1974

Puhelinnumero: 040 727 3234

Motto: Koti ja isänmaa - se on jäntti.

Aleksi Jäntti on suoraselkäinen poliitikko ja turvallisuuden osaaja, jolla on vuosien työkokemus julkiselta sektorilta ja elinkeinoelämästä: ensin valtion virkamiehenä ja sittemmin yrittäjänä. Aleksi on vaikuttanut paikallispolitiikan avaintehtävissä kymmenen vuotta.

Olen Aleksi Jäntti, 1974 syntynyt kolmen lapsen isä, yrittäjä, evp-upseeri,
kaupunginvaltuutettu ja kansanedustajaehdokas. Kiinnostukseni kansainväliseen politiikkaan heräsi alle kouluikäisenä selaillessani pappani hyllystä löytämiäni sotakirjoja. Paikallispolitiikkaan hyppäsin menestyksekkäästi mukaan, kun vanhimmat lapseni aloittelivat koulutaivaltaan.

Olen toiminut suurimman osan tähänastisesta työurastani Puolustusvoimien
palveluksessa. Koenkin, että turvallisuuskysymykset ovat vahvinta
osaamisaluettani. Turvallisuus on suomalaisten tärkein oikeus, eikä siitä saa tinkiä missään olosuhteissa. Kokonaisvaltaisen turvallisuuden peruskivi on koti. Vastuullinen kasvatus ja turvallinen perhe luovat vahvan pohjan elämälle.

Upseerin virasta irtisanoutumisen jälkeen olen saanut elantoni rakennusalan
mikroyrittäjänä, olen duunariporvari. Yrittäjän arki kilpaillulla ja suhdanneherkällä alalla on tullut pelottavan tutuksi. Kaikenlaisen yrittämisen on oltava kannustavaa. Yrittäjyys on ennen kaikkea asenne. Ei tarvitse omistaa yritystä ollakseen yrittäjä. Yrittämättä ei elämässä pärjää. Miksi pitäisi?

Olin kansanedustajaehdokkaana ensimmäisen kerran vuonna 2007. Suomen lainsäädännöstä johtuen minun oli irtisanouduttava silloisesta upseerin virastani. Irtisanoutuminen kertoo olennaisimman sitoutumisestani politiikkaan. Politiikka, haluni vaikuttaa, on minulle epäilemättä kutsumus. Olen tehnyt suurimmat panostukseni juuri politiikkaan.

Poliittinen urani alkoi Lempäälässä, jossa ehdin toimia mm. valtuutettuna, hallituksen jäsenenä sekä eri lautakunnissa ja kokoomuksen valtuustoryhmässä puheenjohtajana. Nykyään toimin esimerkiksi Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestön puheenjohtajana, Tampereen kaupunginvaltuutettuna ja kaupunginhallituksen varajäsenenä.